onsdag 18. mars 2009

OBX status


Brudd ned igjen idag. Dermed er mandagens brudd havnet i kategorien "falskt brudd" og må tilskrives feilmarginen på 48%. Dette bruddet viser hvorfor V/T ratioen blir høy, her var et tapende brudd med svært lite negativ avkastning. Det skal ikke så stor gevinst til på neste brudd før V/T ratio blir høy. Jeg er litt usikker på dagens brudd ned da jeg tror vi er inne i en større trend opp. I følge MscFE skal en uansett ikke gå short ved så lav rente, så idag lar jeg dette gjelde og avventer en evt shortposisjon til i morgen. Men long posisjon er uansett stengt idag.

4 kommentarer:

  1. Grunnen til at en ikke skal gå inn med short pos på lav rente er at jeg har kommet frem til en negativ avkastning på -40% på alle transakjoner under et gitt rentenivå.

    SvarSlett
  2. Har du ekte brudd idag wangas? Uenig med MscFE igjen?

    SvarSlett
  3. Jeg har ekte brudd idag igjen ja. Dumt at jeg stengte long posisjon igår, men slik er det av og til når en handler etter et mekanisk system.

    SvarSlett
  4. Og jeg har falskt brudd, he-he.

    Verden hadde vært kjedelig om alle hadde vært enige.

    SvarSlett