torsdag 12. mars 2009

Enkelt?


Dette chartet viser hvor forutsigbar SP500 kan være. De fulle linjene ble tegnet inn rundt kl. 18 og ikke endret etterpå. Dessverre hadde jeg ikke tid til å trade US index ikveld, ellers ville forlengelsen av disse linjene ha fungert perfekt for å time inngang/utgang. Ser enkelt ut ikke sant? Synd at det er så vanskelig å stole på slike linjer og trykke på kjøpsknappen når mulighetene er der.

Trendlinjer, og støtte og motstandsnivåer fungerer veldig godt på US indeksene. Antakelig fordi det er så mange som daytrader og som ser på akkurat de samme linjene. Min erfaring er at dette ikke stemmer like godt på OSE. Men kanskje noen andre har andre erfaringer?


Her er igjen et eksempel fra idag på en trendlinje som holdt hele dagen igjennom. Dette er på 1 min SP futures chart. Jeg viser ikke disse bildene for å vise dere hvor god jeg er til å tegne trendlinjer, men for å vise hvor forutsigbar SP500 kan være.... Forståelse for slike trendlinjer og for støtte og motstandsnivåer er viktige for de som vil trade kortsiktig.

4 kommentarer:

  1. Ps. Ikke start med tradisjonell TA.

    Bør holde deg til det som bloggen din er ment som, matematiske og statistiske analyser.

    Ikke noen fluer i suppen analyser. Ellers mister bloggen fort sin seriøsitet.

    MscFE

    SvarSlett
  2. Kommer nok ikke til å la dette bli et fast innslag. Synes gårsdagen var et slående eksempel på hvor enkelt det kan se ut når alt stemmer.

    Jeg skal holde meg til det denne bloggen er ment til fremover. Statistisk analyse av OBX....

    SvarSlett
  3. Hei, regner med at du også i dag gjør et forsøk i halv seks tiden på og tegne to linjer man kan trade etter :-)

    Tom

    SvarSlett
  4. Jeg gjør alltid det, og det er sjelden trendlinjene passer så godt som det de gjorde i går. ;)

    Det var og poenget jeg forsøkte å få frem, det er sjelden trendlinjene følges så godt, men når de gjør det er det fantastiske tradingmuligheter for de som trader kortsiktig.

    Selv handler jeg stort sett kun på litt lengre sikt enn intradag, og etter mekaniske systemer, ikke etter TA. Hadde jeg vært foran datamaskinen i går ville jeg nok kanskje like vel ha vurdert en intradag trade etter den klare trenden som var dannet.

    SvarSlett