fredag 23. januar 2009

Ekte brudd og falske brudd

Først en rask rekapitulasjon av ekte og falske brudd.

Ifølge OBX trading strategien må OBX oppnå en viss høyde over MA etter brudd for at jeg skal selge kontraktene dersom jeg er long i handelen. Dersom denne målhøyden ikke blir nådd holder jeg handelen til kryss under MA. Dersom MA da er lavere enn den var ved inngang gir det netto tap i handelen. En definerer da dette som et falskt brudd. Et ekte brudd er definert som de bruddene der enten målhøyden over MA oppnås slik at handelen avsluttes eller at en krysser ned over MA som er høyere enn ved inngang i handelen slik at en har netto gevinst på handelen.

Etter å ha jobbet med noen filtre har jeg greid å fjerne en del av de falske bruddene.



De gjenværende bruddenes avkastning fordeler seg som vist i de følgende bildene. Avkastning på Y-aksen.







Så langt er jeg fornøyd med filtrene, men det er fremdeles rom for en del forbedring særlig på short strategien. Jeg vil jobbe videre med dette fremover.


1 kommentar:

  1. Hei!
    Første gang jeg er inne på bloggen din.

    Du skriver: "Ifølge OBX trading strategien må OBX oppnå en viss høyde over MA etter brudd for at jeg skal selge..."

    Hva mener du med "en viss høyde"? Ved trading med glidende gjennomsnitt er det vel vanligst å gå long/short alt etter om MA ligger over eller under eksempelvis OBX?

    Når du er long; hva er da et salgssignal, annet enn dette krysset?

    SvarSlett